nazwa zajęć | Arteterapia dla młodzieży |
zajęcia przeznaczone dla | grupa nr 1: uczniowie kl. VII-VIII grupa nr 2: uczniowie kl. I-III LO |
prowadzący | mgr Aleksandra Grzechowiak, mgr Alina Krywolewicz |
zgłoszenia / zapisy | telefonicznie (22 835 03 48) poprzez sekretariat Poradni oraz e-mailowo: aleksandra.grzechowiak@ppp10.waw.pl |
liczba miejsc | 7 osób w jednej grupie, 2 grupy |
dni i godziny odbywania się zajęć | środy, 18:00-20:00 |
okres odbywania się zajęć | 30.03-15.06 |
forma prowadzenia zajęć* | warsztaty stacjonarne w Poradni |
nazwa zajęć | Pociąg do kariery - zajęcia grupowe z zakresu doradztwa zawodowego |
słowa kluczowe | egzamin ósmoklasisty, stres egzaminacyjny, wybór dalszej drogi kształcenia |
zajęcia przeznaczone dla | uczniowie klas VIII szkół podstawowych z rejonu działania Poradni nr 10 |
prowadzący |
|
zgłoszenia / zapisy | zapisy do 10 marca, telefonicznie (22 835 03 48) poprzez sekretariat |
liczba miejsc | 10 miejsc w każdej grupie (2 grupy) |
dni i godziny odbywania się zajęć | I grupa: 15.03.2022 oraz 22.03.2022 w godzinach 17:30-19:00 |
Zajęcia obejmują cykl dwóch spotkań, prowadzonych w formie warsztatowej na terenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 10, w ramach współpracy sieci doradców zawodowych dzielnicy Bielany i Żoliborz.
Plan zajęć obejmuje:
nazwa zajęć | "Uwaga to działa!" Trening uważności dla dzieci metodą Eline Snel [SPZ1] | |
zajęcia przeznaczone dla |
| |
prowadzący | mgr Karolina Szczepańska (psycholog) | |
zgłoszenia / zapisy | Zapis na listę chętnych przez pracownika PPP10 lub sekretariat, następnie odbycie wywiadu kwalifikacyjnego z prowadzącą – termin ustalany indywidualnie we wrześniu 2021. | |
liczba miejsc | 8-10 dzieci | |
dni i godziny odbywania się zajęć | zajęcia dla dzieci czwartek 17:30-18:30 | |
okres odbywania zajęć | Cykl 8 spotkań oraz wywiad kwalifikacyjny przed rozpoczęciem treningu – 1 spotkanie rodzice i dziecko. Dla dzieci w okresie od 16.09.2021 do 18.11.2021 edycja jesienna lub 07.04.22-26.05.22 edycja letnia | |
forma prowadzenia zajęć | stacjonarnie | |
miejsce | Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 10 |
„Metoda Eline SnelⒸ UWAGA, TO DZIAŁA!”
Uważność pomaga naprawdę uczyć się, kiedy się uczysz, świadomie jeść, kiedy jesz, i spokojnie zasypiać, kiedy tego chcesz. Pozwala ci również zdawać sobie sprawę z tego, że masz myśli i emocje, ale nimi nie jesteś!
PO CO DZIECIOM UWAŻNOŚĆ?
Podobnie jak dorośli, dzieci bywają przemęczone. Często źle sypiają, ciężko jest im się skoncentrować i mają kłopoty z nadpobudliwością. Odczuwają niepokój. Doskonale znają przycisk „start”, ale czy potrafią znaleźć również przycisk „pauza”? Jeśli dziecko wcześnie zetknie się z uważnością, nauczy się lepiej obserwować i koncentrować się, być w kontakcie ze swoim ciałem i odnajdywać spokój, gdy tego potrzebuje.
Rezultaty:
ZAPISY NA ZAJĘCIA prowadzone są przez psychologów PPP 10 poprzez wpis na listę lub sekretariat po skierowaniu rodzica na zapis przez specjalistę PPP10.
nazwa zajęć | „Trening koncentracji uwagi, czyli jak skupić uwagę. Problemy z koncentracją po nauczaniu zdalnym” - warsztaty [SPW1] |
zajęcia przeznaczone dla | Uczniowie klas II- III szkół podstawowych |
prowadzący |
|
zgłoszenia / zapisy | Zapisy wyłącznie u prowadzących w godzinach pracy, po wstępnej kwalifikacji. |
liczba miejsc | 6-8 |
dni i godziny odbywania się zajęć | godz. 16:45 |
okres odbywania się zajęć | 22.09., 24.09., 29.09., 01.10., 06.10., 08.10., |
forma prowadzenia zajęć | stacjonarna |
Trening koncentracji uwagi jest przeznaczony dla młodszych uczniów klas II-III szkół podstawowych. Pomaga uczniom poprawić koncentrację uwagi, osiągać lepsze wyniki w nauce, lepiej radzić sobie w sytuacjach uczniowskiego stresu.
nazwa zajęć | "Na tropie odwagi..." cykl zajęć terapeutycznych dla dzieci dotyczący radzenia sobie z emocjami – lękiem i nieśmiałością [SPW2] |
słowa kluczowe | Trudności emocjonalne, trudności w relacjach z innymi, lęk, nieśmiałość, niepokój, trudności adaptacyjne. |
zajęcia przeznaczone dla | Uczniowie szkół podstawowych z trudnościami w radzeniu sobie z lękiem, nieśmiałością, problemami z separacją, niepokojem. Dwie grupy wiekowe: młodsza klasy I-III i starsza IV-VIII. Kolejność prowadzenia grup zależy od zebrania się chętnych. Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu, w tym ZA. |
prowadzący |
|
zgłoszenia / zapisy | 27.09.: zapisy zamknięte |
liczba miejsc | 8-10 dzieci |
dni i godziny odbywania się zajęć | Zajęcia dla dzieci czwartek 14:30-15:30 Dla rodziców czwartki spotkania będą realizowane online/stacjonarnie w terminie popołudniowym. |
okres odbywania zajęć | Cykl 10 spotkań - w tym 8 spotkań dla dzieci i 2 dla rodziców, udział rodziców w spotkaniach jest obowiązkowy. Dla dzieci w okresie od 09.09.2021 do 04.11.2021 edycja jesienna lub 07.04.22-26.05.22 edycja letnia. |
forma prowadzenia zajęć | stacjonarna |
Zajęcia grupowe z zakresu radzenia sobie z emocjami, w tym głównie z lękiem i niepokojem, i umiejętnego ich wyrażania. Celem zajęć jest wyjaśnienie uczestnikom roli emocji oraz nauczenie dzieci jak rozpoznawać przeżywane emocje, jak sobie radzić z emocjami trudnymi takimi jak złość, smutek, odrzucenie, lęk, jak rozmawiać o emocjach z innymi, dzielić się nimi, budować prawidłowe relacje.
Ćwiczenia umożliwiają nabycie nowych umiejętności, utrwalenie ich i doświadczenie nowej jakości przeżyć związanych z nabywaniem kompetencji. Efektywność treningu wzmacnia możliwość uzyskania informacji zwrotnej – w różnej formie, jako informacje od trenera, ale też od innych uczestników – oraz generalizacja ćwiczonych umiejętności poprzez wykonywane zadania domowe i ćwiczenie poza zajęciami.
Na zajęciach realizowane są dwa typy zadań: zadania grupowe i zadania indywidualne "na odwagę", których celem jest oswajanie uczestników z lękiem i nauka przezwyciężania go, jak również zbieranie nowych, pozytywnych doświadczeń społecznych.
Na zajęciach realizowane są również ćwiczenia uważności wg Eline Snel.
Grupa prowadzona jest przez dwóch psychologów.
Zaplanowano również dwa spotkania z rodzicami: jedno - poprzedzające cykl zajęć z dziećmi oraz drugie – na zakończenie cyklu. Ich celem będzie ukierunkowanie działań rodziców tak, by wspierali i wzmacniali pożądane zmiany w zachowaniach dziecka (na zajęciach i w codzienności).
ZAPISY NA ZAJĘCIA prowadzone są przez psychologów PPP 10 poprzez wpis na listę lub sekretariat po skierowaniu rodzica na zapis przez specjalistę PPP10.Nazwa zajęć | "W moim sercu zawierucha..." cykl zajęć edukacyjnych dotyczących radzenia sobie z emocjami dla dzieci (z 2 spotkaniami dla rodziców) [SPW3R] |
Zajęcia przeznaczone dla | Dwie grupy wiekowe: młodsza klasy I-III i starsza IV-VIII. Kolejność prowadzenia grup zależy od zebrania się chętnych. Dzieci mające problemy z zachowaniem wynikające z trudności radzenia sobie z emocjami i ich rodzice. Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu w tym ZA. |
Prowadzący |
|
Zgłoszenia / zapisy | zapis możliwy po konsultacji z psychologiem, który opiekuje się szkołą ucznia (http://ppp10.waw.pl/rejon-dzialania) |
Liczba miejsc | 8-10 dzieci i ich rodzice |
Dni i godziny odbywania się zajęć | Zajęcia dla dzieci czwartek 16:00-17:00 Dla rodziców czwartki spotkania będą realizowane online/stacjonarnie w terminie popołudniowym. |
Okres odbywania zajęć | Cykl 10 spotkań - w tym 8 spotkań dla dzieci i 2 dla rodziców, udział rodziców w spotkaniach jest obowiązkowy. Dla dzieci w okresie od 09.09.2021 do 04.11.2021 edycja jesienna lub 07.04.22-26.05.22 edycja letnia. Dla rodziców 1 spotkanie przed rozpoczęciem zajęć i jedno po ich zakończeniu (termin rozpoczęcia zajęć może ulec zmianie). |
Zajęcia grupowe z zakresu radzenia sobie z emocjami i umiejętnego ich wyrażania. Celem zajęć jest wyjaśnienie uczestnikom roli emocji oraz nauczenie dzieci jak rozpoznawać przeżywane emocje, jak sobie radzić z emocjami trudnymi takimi jak złość, smutek, odrzucenie, lęk, jak rozmawiać o emocjach z innymi, dzielić się nimi, budować prawidłowe relacje.
Ćwiczenia umożliwiają nabycie nowych umiejętności, utrwalenie ich i doświadczenie nowej jakości przeżyć związanych z nabywaniem kompetencji. Efektywność treningu wzmacnia możliwość uzyskania informacji zwrotnej – w różnej formie, jako informacje od trenera, ale też od innych uczestników – oraz generalizacja ćwiczonych umiejętności poprzez wykonywane zadania domowe i ćwiczenie poza zajęciami.
Tematyka zajęć oraz sposób ich prowadzenia uwzględniać będzie wprowadzanie technik i metod do pracy z dzieckiem opartych na podstawach poznawczo-behawioralnych oraz elementy treningu uważności wg Eline Snel.
Zaplanowano również dwa spotkania z rodzicami: jedno - poprzedzające cykl zajęć z dziećmi oraz drugie – na zakończenie cyklu. Ich celem będzie ukierunkowanie działań rodziców tak, by wspierali i wzmacniali pożądane zmiany w zachowaniach dziecka (na co dzień).
Grupa prowadzona jest przez dwóch psychologów.
ZAPISY NA ZAJĘCIA prowadzone są przez psychologów PPP10 poprzez wpis na listę lub sekretariat po skierowaniu rodzica na zapis przez specjalistę PPP10.
Nazwa zajęć | CZYTAM UWAŻNIE – kurs techniki czytania [SPW4] |
Słowa kluczowe | Problemy w nauce czytania |
Zajęcia przeznaczone dla | Uczniowie klas I - III Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu w tym ZA. |
Prowadzący | Benita Wolska |
Zgłoszenia / zapisy | zapisy do 11 września u prowadzącej w godzinach pracy |
Liczba miejsc | 10 |
Dni i godziny odbywania się zajęć | Ustalane indywidualnie |
Okres odbywania zajęć | semestralnie |
forma prowadzenia zajęć | stacjonarna |
Następny cykl zajęć | II semestr roku szkolnego |
Celem kursu jest usprawnienie obniżonych funkcji percepcyjno-motorycznych biorących udział w procesie czytania. Ćwiczenia prowadzą do wykształcenia prawidłowych nawyków czytania całościowego, wdrożenia do autokontroli oraz wszechstronnego rozwoju psychofizycznego i emocjonalno-społecznego ucznia.
Nieodzownym warunkiem terapii jest systematyczna i aktywna współpraca z rodzicami i nauczycielami.
Przy zapisach drogą mailową proszę o podanie następujących informacji:
nazwa zajęć | UMIEM SIĘ KONCENTROWAĆ! [SPW5] |
słowa kluczowe | Problemy w koncentracji uwagi |
zajęcia przeznaczone dla | Uczniowie klas 4-8 Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu w tym ZA. |
prowadzący | Benita Wolska |
zgłoszenia / zapisy | zapisy do 11 września u prowadzącej w godzinach pracy lub mailowo: b.wolska@ppp10.waw.pl |
liczba miejsc | 12 |
dni i godziny odbywania się zajęć | Ustalane indywidualnie |
okres odbywania zajęć | semestralnie |
następny cykl zajęć | II semestr roku szkolnego |
Celem terapii jest usprawnienie obniżonych funkcji percepcyjno-motorycznych biorących udział w procesie koncentrowania się na zadaniach. Ćwiczenia prowadzą do wykształcenia automatyzacji koncentracji oraz zwiększenia jej wydajności.
Nieodzownym warunkiem terapii jest systematyczna i aktywna współpraca z rodzicami i nauczycielami.
Przy zapisach drogą mailową proszę o podanie następujących informacji:
Nazwa zajęć | Terapia pedagogiczna [SPW6] |
Słowa kluczowe | Problemy w nauce, dysleksja, dysgrafia, dysortografia |
Zajęcia przeznaczone dla | Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu w tym ZA. |
Prowadzący | Benita Wolska, Katarzyna Bronikowska |
Zgłoszenia / zapisy | zapisy do 11 września lub w razie wolnych miejsc u prowadzących w godzinach pracy – druki do pobrania w sekretariacie oraz na stronie internetowej |
Liczba miejsc | --- |
Dni i godziny odbywania się zajęć | Ustalane indywidualnie |
Okres odbywania zajęć | Cały rok szkolny |
forma prowadzenia zajęć | online/stacjonarnie |
Celem terapii pedagogicznej dla uczniów z dysleksją, dysortografią i dysgrafią jest usprawnienie obniżonych funkcji percepcyjno-motorycznych biorących udział w procesie czytania i pisania. Ćwiczenia prowadzą do wykształcenia prawidłowych umiejętności szkolnych, usprawnienia uwagi i pamięci, wdrożenia do autokontroli oraz wszechstronnego rozwoju psychofizycznego i emocjonalno-społecznego ucznia.
Zajęcia terapii pedagogicznej oraz grupowe zajęcia terapii ręki nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu.
Regulamin kwalifikacji:
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci i młodzieży z placówek rejonowych (uczniów szkół publicznych; w miarę wolnych miejsc przyjmowani będą uczniowie z placówek niepublicznych).
Nabór odbywa się na podstawie wypełnionych kart zgłoszeń (druki dostępne w rejestracji i na stronie internetowej Poradni).
Dokładny termin składania wniosków ogłaszany jest do 20 sierpnia każdego roku. Zbieranie wniosków odbywa się w pierwszych dwóch tygodniach roku szkolnego jednak nie później niż do 15 września danego roku; W szczególnych przypadkach termin składania wniosków zostaje przedłużony o czym powiadamiamy w ogłoszeniu.
Komisja Kwalifikacyjna zbiera się jeden dzień roboczy po terminie ustalonym w pkt. 3.
O wyniku kwalifikacji na zajęcia prowadzący przekażą informację telefonicznie / e-mailowo bezpośrednio wnioskodawcy. W ciągu dwóch kolejnych dni istnieje możliwość zmian organizacyjnych oraz ustalenie indywidualnych terminów spotkań w ramach terapii kierowanej.
Niezgłoszenie się na zajęcia w ciągu pierwszych dwóch tygodni trwania powoduje automatyczne skreślenie z listy uczestników terapii.
Osoby niezakwalifikowane z powodu braku miejsc lub możliwości organizacyjnych wpisywane są na listy rezerwowe i włączane do grup w miarę zwalnianych miejsc.
Nieusprawiedliwiona nieobecność przez trzy kolejne zajęcia lub 40% absencji oznacza wykreślenie uczestnika z zajęć. Na jego miejsce proponuje się kolejną osobę z listy oczekujących.
Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu.
Długość trwania terapii oraz jej zakres ustalane są indywidualnie i uzależnione są od potrzeb uczestnika, efektów terapii oraz współpracy z rodzicami / opiekunami, a liczebność grup reguluje: §7 Rozporządzenia MENiS z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – z późniejszymi zmianami:
1. Zajęcia specjalistyczne:
1) korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów, u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego; zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej; liczba uczestników zajęć wynosi od 2 do 5 uczniów. W szczególnych przypadkach prowadzimy terapię indywidualną.
Rodzice/opiekunowie prawni lub inne osoby pełnoletnie, upoważnione pisemnie przez rodziców/opiekunów prawnych w przypadku dzieci do lat 10 zobowiązani są do ich przyprowadzania i odprowadzania, a także przebywania na terenie Poradni w czasie trwania zajęć. Dziecko powyżej 10 r.ż. może samodzielnie przychodzić na zajęcia jeśli rodzic/opiekun prawny wyrazi na to pisemną zgodę.
W szczególnych przypadkach prowadzimy terapię indywidualną.
Wypełnioną kartę zgłoszeniową (dostępna poniżej) należy złożyć w recepcji lub przesłać na adres sekretariat@ppp10.waw.pl
| ![]() |
nazwa zajęć | Terapia dzieci z niepłynnością mówienia - warsztaty [SPW7] |
zajęcia przeznaczone dla | dzieci 12-15 lat |
prowadzący | dr Elżbieta Stecko, mgr Wioleta Osuch, mgr Alicja Golonka |
zgłoszenia / zapisy | telefonicznie przez sekretariat (tel. 22 835 03 48) |
liczba miejsc | W każdej grupie po 10 miejsc |
dni i godziny odbywania się zajęć | wtorki w godzinach 17:30-19:0 oraz soboty 11:00-12:30, |
okres odbywania się zajęć | od 9.10.2021 do 4.01.2022 r. |
forma prowadzenia zajęć | stacjonarnie |
miejsce | Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 10, |
Zajęcia uwzględniające poziom rozwoju mowy dziecka oraz komunikacji językowej.
Określenie dysfunkcji współwystępujących. Ćwiczenia płynności mówienia. Psychologiczna pomoc dziecku i jego rodzinie.
nazwa zajęć | Terapia dzieci z niepłynnością mówienia - turnus [SPW8] |
zajęcia przeznaczone dla | dla dzieci 7-11 lat |
prowadzący |
|
zgłoszenia / zapisy | telefonicznie przez sekretariat (tel. 22 835 03 48) |
liczba miejsc | 10 miejsc |
dni i godziny odbywania się zajęć | poniedziałek–piątek (5 kolenych dni) |
okres odbywania się zajęć | turnus - pierwszy tydzień ferii zimowych (31.01.-04.02.2022) |
forma prowadzenia zajęć | stacjonarnie |
miejsce | Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 10, |
Zajęcia uwzględniające poziom rozwoju mowy dziecka oraz komunikacji językowej.
Określenie dysfunkcji współwystępujących. Ćwiczenia płynności mówienia. Psychologiczna pomoc dziecku i jego rodzinie.nazwa zajęć | Trening Umiejętności Społecznych [SPW9] |
zajęcia przeznaczone dla | uczniowie szkół podstawowych z klas 4-8 z rejonu działania Poradni (http://ppp10.waw.pl/rejon-dzialania) posiadajacy orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane ze względu na zdiagnozowany autyzm lub zespół Aspergera |
prowadzący |
|
zgłoszenia / zapisy | Zapisy na zajęcia:
Zbieranie kart zgłoszeniowych trwa do 15.09.2021 r. |
forma realizacji zajęć | stacjonarnie w poradni |
dni i godziny odbywania się zajęć | środy, godz. 17:00-18:00 (klasy 4-8 szkół podstawowych) |
okres odbywania zajęć | od 13 października 2021 r. |
następny cykl zajęć | II semestr 2021/2022 r., planowany 23.03.2022 |
Podstawowe cele:
Ćwiczenia umożliwiające nabycie nowych umiejętności, utrwalenie ich i doświadczenie nowej jakości przeżyć związanych z nabywaniem nowych kompetencji. Możliwość uzyskania informacji zwrotnej – w różnej formie, jako informacje od trenera ale tez od innych uczestników treningu. Przeniesienie – generalizacja ćwiczonych umiejętności poprzez wykonywane zadania domowe i ćwiczenie poza zajęciami.
Program uczy podstawowych umiejętności:
zawierania znajomości, słuchania, zadawania pytań, odmawiania, inicjowania rozmów, dyskutowania, reagowania na krytykę, wyrażania krytyki, radzenia sobie z uczuciami (w różnych sytuacjach życiowych i społecznych) oraz rozwijania kompetencji radzenia sobie z realizowaniem/podejmowaniem nowych wyzwań życiowych.
Nazwa zajęć | Terapia Metodą Warnkego [SPW10] |
Zajęcia przeznaczone dla | Wskazania do stosowania treningu metodą Warnkego
Uczniowie od III do VIII klasy SP, spełniający kryteria wymienione w regulaminie kwalifikacji ( strona www) |
Prowadzący | Katarzyna Bronikowska, Małgorzata Szpakowska |
Zgłoszenia / zapisy | Zapisy wyłącznie u trenerów w godzinach pracy |
Liczba miejsc | Według zapotrzebowania |
Dni i godziny odbywania się zajęć |
|
Forma odbywania się zajęć | stacjonarnie |
Okres odbywania zajęć | co najmniej 20 spotkań |
Założeniem Metody Warnkego jest oddziaływanie podczas treningu na zmysły wzroku, słuchu i motorykę ćwiczącego. Pacjent jest zaangażowany w trening, nie tylko słucha, ale także odpowiednio reaguje na występujące bodźce. Terapia Metodą Warnkego okazuje się efektywna w terapii dysleksji rozwojowej u dzieci, zauważa się poprawę funkcjonowania badanych w zakresie konkretnych umiejętności szkolnych.
Nazwa zajęć | [SPW11] „Jak uczyć się skuteczniej” - Zajęcia dla uczniów z dysleksją i nie tylko… |
Zajęcia przeznaczone dla | Uczniowie klas VI-VIII |
Prowadzący | Wiesława Szustkiewicz (dodatkowo: studenci i wolontariusze) |
Forma realizacji | stacjonarnie w Poradni |
Liczba spotkań | 10 spotkań po 1,5 h |
Terminy spotkań | w każdy poniedziałek od 17:00 do 18:30 |
Zgłoszenia / zapisy | do 16.10.2021 r. poprzez sekretariat oraz u prowadzącej |
Liczba miejsc | 10 osób w grupie |
Termin warsztatu | jeden cykl: październik 2021 - styczeń 2022 |
Nazwa zajęć | Terapia ręki [PZSP1] |
Słowa kluczowe | Przygotowanie do nauki pisania, nieprawidłowy chwyt, brzydkie pismo, słaba sprawność manualna |
Zajęcia przeznaczone dla | Dzieci od 5 roku życia i uczniowie szkół podstawowych. |
Prowadzący | Alina Krywolewicz |
Zgłoszenia / zapisy | Do 11 września na udostępnionych drukach zgłoszeń. Możliwość zapisania w późniejszym terminie uzależniona jest od liczby wolnych miejsc. |
Liczba miejsc | 25 |
Dni i godziny odbywania się zajęć | Ustalane indywidualnie 1 godz. tygodniowo |
Forma prowadzenia zajęć | Stacjonarnie/online |
Okres odbywania zajęć | W zależności od liczby zgłoszeń |
Zasady kwalifikacji na terapię ręki w roku szkolnym 2021/22
Terapia przeznaczona jest dla:
Po spotkaniu możliwe jest przyjęcie na terapię, jeśli są wolne miejsca po wrześniowej rekrutacji. W przeciwnym wypadku następuje przekazanie zaleceń do pracy w domu i zapisanie na listę rezerwową
Osoby niezakwalifikowane z powodu braku miejsc wpisywane są na listę rezerwową lub na zajęcia w następnym cyklu.
nazwa zajęć | Konsultacje indywidualne dla rodziców kl. I-III (stacjonarne/online) [RSP1] |
zajęcia przeznaczone dla | rodzice dzieci klas 1-3 szkoły podstawowej |
prowadzący | Katarzyna Kozicka-Pikus (psycholog) |
zgłoszenia / zapisy | e-mailowo (proszę podać swój numer telefonu) katarzyna.kozicka-pikus@ppp10.waw.pl |
liczba miejsc | 5 |
dni i godziny odbywania się zajęć | do umówienia z psychologiem |
okres odbywania się zajęć | wrzesień/październik 2021 |
forma prowadzenia zajęć | online/stacjonarnie |
miejsce | na terenie poradni (ul. Wrzeciono 24) |
Konsultacje indywidualne przeznaczone są dla rodziców dzieci klas 1-3 szkoły podstawowej, które doświadczają trudności w radzeniu sobie z emocjami, stresem, czy w relacjach z innymi, w związku z zaistniałą sytuacją pandemii.
Konsultacje mają charakter godzinnych spotkań, po wcześniejszym umówieniu się z psychologiem prowadzącym (e-mailowo).nazwa zajęć | „Szkoła dla rodziców” |
słowa kluczowe | kompetencje wychowawcze rodziców |
zajęcia przeznaczone dla | rodziców uczniów szkół podstawowych |
prowadzący | Dorota Klimczyk, Adriana Święszkowska |
zgłoszenia / zapisy | w sekretariacie oraz u prowadzących do końca września |
liczba miejsc | 10 |
dni i godziny odbywania się zajęć | wtorki w godzinach 17:00-20:00. Pierwsze spotkanie - |
okres odbywania zajęć | październik-listopad 2021 r. |
następny cykl zajęć | w razie zapotrzebowania wiosna 2021 r. |
Informacja z 27.08.2021 r.
Trenerzy Biofeedback (Alina Krywolewicz, Agnieszka Skubida, Benita Wolska) przyjmują zgłoszenia osobiście. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest spełnienie kryteriów opisanych poniżej.
Warunki kwalifikacji:
Ze względu na brak w naszej placówce pracowni przygotowanej do prowadzenia zajęć dla dziećmi z obniżonym progiem drgawkowym, nie prowadzimy treningów BFB jeśli zapis EEG jest nieprawidłowy (np. występują fale lub grupy fal ostrych, zapis zmienia się pod wpływem fotostymulacji itp.).
W naszej placówce nie prowadzimy treningów BFB dla dzieci i młodzieży chorych neurologicznie.
Wskazania do stosowania treningu EEG Biofeedback:
ADD lub ADHD, problemy z koncentracją uwagi, zaburzenia lękowe.
Rekrutacja:wstępną kwalifikację na zajęcia przeprowadza trener EEG Biofeedback na podstawie zaleceń psychologa (lub lekarza), diagnozy oraz wyników badań EEG/QEEG. W przypadku zakwalifikowania na zajęcia, kandydat zostaje wpisany na listę rezerwową wg kolejności zgłoszenia i oczekuje na wyznaczenie terminu treningów.
Warunki uczestnictwa w treningu:
Odwoływanie i odpracowywanie zajęć:
Prowadzący:
mgr Alina Krywolewicz
mgr Agnieszka Skubida
mgr Benita Wolska
Osoby zainteresowane konsultacjami zapraszamy do kontaktu osobistego bądź telefonicznego (w godzinach pracy specjalisty).
Praca zawodowa zajmuje bardzo ważne miejsce w życiu człowieka. Decyzja dotycząca wyboru dalszej drogi kształcenia skutkami sięga w daleką przyszłość, dlatego właściwy wybór drogi zawodowej będzie decydował o sukcesie zawodowym w dorosłym życiu oraz umożliwi samorealizację i zadowolenie z wykonywanej pracy.Projekt „Labirynt zawodów, czyli niewerbalny test predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów wraz z multimedialnymi zasobami informacji zawodowej" realizowany był w ramach Działania 3.4, Poddziałania 3.4.3 Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Opracowanie narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów" i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wejdź na stronę progra.pl/labirynt-zawodow/ i pobierz program. Aplikacja pozwala skorzystać z bezpłatnego testu zawodowego dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
TalentGame dotyczy sfery doradztwa zawodowego oraz badania predyspozycji zawodowych dzieci w rożnych kategoriach wiekowych (7+, 12+, 16+) przy wykorzystaniu bardzo nowoczesnego, atrakcyjnego dla nich narzędzia – diagnostyczno-edukacyjnej gry komputerowej.
Wejdź na stronę talentgamedownload.pl.