Informacje o wolnych stanowiskach oraz poszukiwanych pracownikach umieszczamy na stronie Mazowieckiego Banku Ofert Pracy dla Nauczycieli: https://mbopn.kuratorium.waw.pl/
Praktykiwięcej
Praktyki
Przepraszamy, ale w roku szkolnym 2022/23, nie mamy już możliwości prowadzenia praktyk. (marzec 2023)
Koordynatorem praktyk w Poradni jest mgr Alicja Golonka.
Osoby zainteresowane odbyciem praktyk proszone są o kontakt telefoniczny z Poradnią (22 835 03 48) w godzinach pracy koordynatora (godziny pracy podane w zakładce Grafik pracy) lub przesłanie wiadomości e-mail na adres sekretariatu Poradni.
W trakcie rozmowy (w treści e-maila) będą potrzebne następujące informacje (prosimy o ich przygotowanie):
nazwa uczelni,
kierunek studiów,
specjalizacja,
liczba wymaganych godzin praktyk,
termin realizacji praktyk,
swój numer telefonu.
Regulamin praktykwięcej
REGULAMIN PRAKTYK Podstawowym celem praktyk studenckich jest poznanie od strony prawnej i praktycznej specyfiki pracy w Poradni. Praktyka daje możliwość do poznania roli Poradni w systemie oświaty, celów i zadań oraz sposobów ich realizacji. Studenci mają okazję do obserwowania zajęć terapeutycznych, profilaktycznych i psychoedukacyjnych prowadzonych przez pracowników. Poznają zasady przeprowadzania diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz podstawowe narzędzia diagnostyczne. Zapoznają się z procedurami działania zespołu orzekającego oraz zasadami wydawania orzeczeń i opinii.
§ 1 Dokumenty niezbędne do odbycia praktyki dostarczane przez studenta z Uczelni:
skierowanie/wniosek, (oryginał) z imieniem i nazwiskiem, kierunkiem studiów i określeniem czasu trwania praktyki w Poradni
informacja, co ma być warunkiem zakończenia praktyki w PPP i co ma być dokumentem podsumowującym jej odbycie-opinia, ocena słowna, uwagi o cechach osobowych i predyspozycjach do wykonywania zawodu w przyszłości itp. Ocena/opinia o zaliczeniu praktyk studenckich jest dokonywana na wzorze uczelni i po wypełnieniu przez opiekuna praktyk przekazywana jest studentowi.
§ 2 Po zakończeniu praktyki dokumenty zostające w PPP:
skierowanie/wniosek
kopia opinii o przebiegu praktyki – (oryginał zabiera student)
§ 3 PRZEBIEG PRAKTYKI W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Założenia ogólne:
Praktyka stanowi część procesu kształcenia nauczycieli i jest obowiązkowym zajęciem każdego studenta.
W okresie odbywania praktyki student zobowiązany jest stosować się do porządku i trybu pracy obowiązującego w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Opiekun praktyk w porozumieniu z dyrekcją PPP wyznacza studentowi opiekuna merytorycznego praktyki.
Organizacja i przebieg praktyki:
Długość trwania praktyki i semestr jej odbycia określany jest przez uczelnię studenta we wniosku/skierowaniu dostarczonym przez studenta do PPP.
Przed rozpoczęciem praktyki student zobowiązany jest do kontaktu z opiekunem praktyk.
W dniu rozpoczęcia zajęć student zgłasza się do opiekuna merytorycznego praktyki w celu ustalenia kwestii organizacyjnych przebiegu praktyki.
Opiekun merytoryczny potwierdza w dzienniczku praktyk odbycie codziennych zajęć przez studenta.
Po zakończeniu praktyki opiekun merytoryczny wystawia studentowi zwięzłą opinię wraz z propozycją oceny końcowej.
Opinia powinna być rzeczywistym odzwierciedleniem stosunku studenta do przydzielanych mu zadań.
Zachowania praktykanta wskazujące na brak zaangażowania podczas praktyki powinno znaleźć odzwierciedlenie w opinii końcowej.
§ 4
Obowiązki studenta wobec PPP podczas praktyk jak i po ich zakończeniu
Przyjmuję do wiadomości i zobowiązuję się przestrzegać poniżej wymienionych zasad, w związku z odbywaniem na terenie PPP nr 10 praktyk:
Przebywając na terenie PPP nr 10 zobowiązuję się do przestrzegania etyki zawodowej oraz profesjonalnych standardów współpracy z klientem (omawiania spraw związanych z uczestniczącym w zajęciach/diagnozie klientem PPP nr 10 tylko i wyłącznie z osobami, które są zaangażowane w ten proces, tj. osobą prowadzącą zajęcia/diagnozę oraz tylko za zamkniętymi drzwiami – w sali, w której odbywają się zajęcia/diagnoza).
Przyjmuję do wiadomości, że:
niedopuszczalne jest omawianie spraw klienta na korytarzu PPP nr 10, na terenie szkoły, w kawiarni/ innej sytuacji publicznej
podjęcie zachowania niezgodnego z powyższą regułą skutkować będzie niezaliczeniem praktyk oraz złożeniem pisemnej informacji o podjęciu nieetycznego zachowania do władz uczelni
jestem odpowiedzialny za zebrane przez siebie dane dotyczące diagnozy/terapii bez danych osobowych dotyczące klienta PPP nr 10 (brudnopis z notatkami, notatkę elektroniczną, pracę zaliczeniową)
we wszystkich materiałach pisemnych powinienem/am posługiwać się tylko i wyłącznie inicjałami klienta, zapisywanie danych metrykalnych danych teleadresowych klienta jest niedopuszczalne
po zakończeniu zajęć, zgromadzone dane powinienem włożyć do teczki klienta, która pozostaje na terenie PPP nr 10
moje brudnopisy powinienem skutecznie zniszczyć, a materiały elektroniczne usunąć z nośników pamięci
zalecaną praktyką jest posiadanie zaszyfrowanego dysku (zgodnie z wytycznymi GIODO)
zobowiązuję się do zachowania w poufności wszelkich danych osobowych przetwarzanych przeze mnie na terenie poradni i poza nią
praktykant wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez PPP w celach odbycia praktyk zawodowych.
Warunki końcowe
Współpracujemy wyłącznie ze studentami wysoko zmotywowanymi do poznania funkcjonowania placówki, dlatego przyjmujemy na praktyki ograniczoną ilość studentów (dwie osoby miesięcznie). Kandydatów na praktykantów i praktykantki zapraszamy na rozmowę po uprzednim uzgodnieniu terminu z osobą zajmującą się praktykami.
Załączniki:
Oświadczenie studenta o zapoznaniu się z regulaminem. (chwilowo nieaktywne)
Akceptuj i zamknijStrona ppp10.waw.pl używa plików cookies (ciasteczka) dla w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.