Osoby zainteresowane konsultacjami mogą umówić się na wizytę poprzez:
Projekt „Labirynt zawodów, czyli niewerbalny test predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów wraz z multimedialnymi zasobami informacji zawodowej" realizowany był w ramach Działania 3.4, Poddziałania 3.4.3 Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Opracowanie narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów" i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wejdź na stronę progra.pl/labirynt-zawodow/ i pobierz program. Aplikacja pozwala skorzystać z bezpłatnego testu zawodowego dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
TalentGame dotyczy sfery doradztwa zawodowego oraz badania predyspozycji zawodowych dzieci w rożnych kategoriach wiekowych (7+, 12+, 16+) przy wykorzystaniu bardzo nowoczesnego, atrakcyjnego dla nich narzędzia – diagnostyczno-edukacyjnej gry komputerowej.
Wejdź na stronę talentgamedownload.pl.
Terapia logopedyczna (cykliczne spotkania) możliwa jest dopiero po przeprowadzonej diagnozie lub na podstawie opinii wskazującej problemy logopedyczne.
Zapis na diagnozę możliwy jest telefonicznie i osobiście w godzinach pracy specjalistów (w miarę wolnych miejsc). Prosimy o kontakt z sekretariatem w celu uzyskania szczegółowych informacji.
Pomocy logopedycznej można szukać także w placówkach systemu opieki zdrowotnej. Do poradni specjalistycznych wymagane jest jednak skierowanie od lekarza rodzinnego (pierwszego kontaktu).
Link do listy zawierającej wykaz poradni logopedycznych prowadzących działalność w ramach NFZ.
Prosimy o kontakt z sekretariatem w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących zapisu na psychoterapię.
Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń oraz odległe terminy spotkań, Poradnia nie ma możliwości zaproponowania pomocy w sytuacjach nagłych.
Regulamin wewnętrzny korzystania z psychoterapii w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 10 w Warszawie:
Ze względy na ogromne zainteresowanie terapią SI i jednocześnie bardzo ograniczoną liczbę miejsc, stworzyliśmy regulamin, który wyjaśni kwestie zapisów na zajęcia prowadzone przez rehabilitantów.
| |
| |
|
Trenerzy Biofeedback (Alina Krywolewicz, Benita Wolska) przyjmują zgłoszenia osobiście.
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest spełnienie kryteriów opisanych poniżej.
Warunki kwalifikacji:
Ze względu na brak w naszej placówce pracowni przygotowanej do prowadzenia zajęć dla dziećmi z obniżonym progiem drgawkowym, nie prowadzimy treningów BFB jeśli zapis EEG jest nieprawidłowy (np. występują fale lub grupy fal ostrych, zapis zmienia się pod wpływem fotostymulacji itp.).
W naszej placówce nie prowadzimy treningów BFB dla dzieci i młodzieży chorych neurologicznie.
Wskazania do stosowania treningu EEG Biofeedback:
ADD lub ADHD, problemy z koncentracją uwagi, zaburzenia lękowe.
Rekrutacja:wstępną kwalifikację na zajęcia przeprowadza trener EEG Biofeedback na podstawie zaleceń psychologa (lub lekarza), diagnozy oraz wyników badań EEG/QEEG. W przypadku zakwalifikowania na zajęcia, kandydat zostaje wpisany na listę rezerwową wg kolejności zgłoszenia i oczekuje na wyznaczenie terminu treningów.
Warunki uczestnictwa w treningu:
Odwoływanie i odpracowywanie zajęć:
Prowadzący:
mgr Alina Krywolewicz
mgr Benita Wolska
Nazwa zajęć | Terapia pedagogiczna |
Słowa kluczowe | Problemy w nauce, dysleksja, dysgrafia, dysortografia |
Zajęcia przeznaczone dla | Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu w tym ZA. |
Prowadzący | Benita Wolska, Katarzyna Bronikowska |
Zgłoszenia / zapisy | zapisy do 10 września 2023 lub w razie wolnych miejsc u prowadzących w godzinach pracy – druki do pobrania w sekretariacie oraz na stronie internetowej |
Dni i godziny odbywania się zajęć | ustalane indywidualnie |
Okres odbywania zajęć | wrzesień-czerwiec |
forma prowadzenia zajęć | stacjonarnie |
Celem terapii pedagogicznej dla uczniów z dysleksją, dysortografią i dysgrafią jest usprawnienie obniżonych funkcji percepcyjno-motorycznych biorących udział w procesie czytania i pisania. Ćwiczenia prowadzą do wykształcenia prawidłowych umiejętności szkolnych, usprawnienia uwagi i pamięci, wdrożenia do autokontroli oraz wszechstronnego rozwoju psychofizycznego i emocjonalno-społecznego ucznia.
Zajęcia terapii pedagogicznej oraz grupowe zajęcia terapii ręki nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu.
Regulamin kwalifikacji:
W szczególnych przypadkach prowadzimy terapię indywidualną.
Wypełnioną kartę zgłoszeniową (dostępna poniżej) należy złożyć w recepcji lub przesłać na adres sekretariat@ppp10.waw.pl
karta zgłoszenia na zajęcia:
|
Nazwa zajęć | Terapia ręki |
Słowa kluczowe | Przygotowanie do nauki pisania, nieprawidłowy chwyt, brzydkie pismo, słaba sprawność manualna |
Zajęcia przeznaczone dla | Dzieci od 5 roku życia i uczniowie szkół podstawowych. |
Prowadzący | Alina Krywolewicz |
Zgłoszenia / zapisy | Do 10 września na udostępnionych drukach zgłoszeń. |
Liczba miejsc | 25 |
Dni i godziny odbywania się zajęć | ustalane indywidualnie; 1 godz. tygodniowo |
Forma prowadzenia zajęć | stacjonarnie/online |
Okres odbywania zajęć | w zależności od liczby zgłoszeń |
Wskazania do podjęcia terapii:
Osoby niezakwalifikowane wpisywane będą na listę rezerwową lub na zajęcia w następnym cyklu.
Wiek do kwalifikacji 5 -14 lat.
Wypełnioną kartę zgłoszeniową (dostępna poniżej) należy złożyć w recepcji lub przesłać na adres sekretariat@ppp10.waw.pl
Karta zgłoszenia na zajęcia:
Działania na rzecz dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcie ich rodziców, to główne zadania Poradni.
Z radością informujemy, że Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, w ramach programu Erasmus+ przyznała Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej nr 10 dofinansowanie na realizację projektu „Dobry, nadzwyczajny rodzic – sztafeta wsparcia terapeutycznego”. Jako uczestnicy projektu, wyjeżdżając do Rimini, poznaliśmy włoskie organizacje i instytucje, które zajmują się tematyką dzieci z SPE oraz wspieraniem ich rodziców. Bezpośredni kontakt z zagranicznymi specjalistami wzbogacił wiedzę specjalistów Poradni w obszarze edukacji rodziców i dał możliwość zdobycia nowych doświadczeń zawodowych.
Chcąc podnieść jakość naszych usług edukacyjnych, upowszechniając jednocześnie rezultaty projektu związane z dzieleniem się zdobytą wiedzą, opracowaliśmy na nowy rok szkolny 2023/2024 ofertę wzbogaconą o nowe programy zajęć dla dzieci ze spectrum autyzmu oraz ich rodziców.
Warsztaty dla rodziców dzieci ze spektrum autyzmu są współfinansowane przez Unię Europejską.